Język migowy
Język migowy
Z dniem 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( Dz.U. nr 2019 poz.1243 )
Na podstawie art.9 ust.4 ww.ustawy Burmistrz Miasta informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się – przy załatwianiu spraw w tutejszym Urzędzie – mogą korzystać z pomocy środków wspierających komunikowanie się tj :
-
poczty elektronicznej – um@um.bielawa.pl
-
faksu 074 8335838
Jednocześnie informujemy, ze pracownik Referat Organizacyjnego Urzędu Miejskiego (Pl. Wolności 1 pok. Nr 1) posługuje się w stopniu podstawowym polskim językiem migowym.
Osoba , która przy załatwianiu sprawy w Urzędzie Miejskim chce skorzystać z pomocy tłumacza – zgodnie z przepisami o języku migowym i innych środkach komunikowania się – zobowiązana jest zgłosić ten fakt w formie pisemnej - faksem , mailem lub w Biurze Podawczym ( pl. Wolności 1 pok. Nr 1 ) albo ustnie w Biurze Podawczym, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych .
W przypadku braku możliwości realizacji zgłoszonego świadczenia w podanym terminie, Urząd zastrzega sobie możliwość wyznaczenia innego możliwego terminu do jego realizacji, zawiadamiając o tym zainteresowaną osobę.